Dodávateľom je konzorcium EMU GTW Vysoké Tatry pozostávajúce z firiem ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge AG a DaimlerChrysler Rail Systems (ADtranz) s elektrickými motorovými jednotkami na báze vozidiel Stadler GTW 2/6 prevádzkovaných v švajčiarskych Alpách. Prvá električka bola dodaná po predstavení na Medzinárodnom strojárenskom veľtrhu v Brne v polovici októbra 2000. Následne bola v rokoch 2001 - 2002 dodaná séria 13 elektrických jednotiek a jedného náhradného hnacieho článku. Kompletizácia vozidiel prebiehala v ŽOS Vrútky. V roku 2006 boli k tomuto náhradnému článku vyrobené aj krajné články, čím na tatranských tratiach pribudla 15. električka tohto typu. Vozidlá dostali pre svoj hranatý krabicový tvar prezývku "Tetrapak". Táto 425.959.4 je vyrobená v roku 2002.
prihlásiť / registrovať