@YeTee: ako som už spomenul, chýba ti skúsenosť. na veštca sa hrať môžeš, ale to je asi tak všetko. skúsim to zaradom.
nechcel som zachytiť žiadne lúče, lebo na originále ich takmer nevidno. všimol som si ich až pri postprocese a zvýraznil ich. je to dosť veľký výrez. to, čo je na fotke, je asi 5km ďaleko a zachytiť som chcel hlavne ten opar popri zemi.
neviem, čo je zlé na čase 1/2000sek. skús objasniť. pri clone f/22 by bolo skreslenie také (vzhľadom k vzdialenosti objektu), že by sa na fotku nedalo pozerať
nevieš akým objektívom to bolo robené, takže veštecký pokus ohľadne dlhého konca ti nevyšiel. bol to Tamron 70-300 (dlhý koniec u neho je 300mm, nie 120)
clona f/7,1 tam neskočila sama. fotím už dlhšie len na manuál. a tento Tamron je známy tým, že je mäkší celkom otvorený. clona f/7,1 je tam kvoli ostrosti
nevidím dôvod na prechoďák. bolo to fotené do RAW a keby som ho tam chcel, tak si ho v postprocese kedykoľvek dorobím
zrátaš si už snáď sám, ako ďaleko si bol od pravdy
Tak k tejto fotke, keď si priložil oko k foťaku, predstavoval si si takýto vásledok? Mám sa hrať na veštca? Chcel si zachytiť prechod slnečných lúčov cez mraky? Tak prečo si na tom posranom foťaku nezaclonil na f22 a čas by bol okolo rozumných 1/250. Jediné čo si urobil bol ZOOM a keďže objektív má na dlhom konci svetelnosť okolo 6, tak tam skočilo f7,1 a softvare urobil zbytok. Ako ďaleko som od pravdy? Pri fotení takýchto záberov to chce aspoň prechoďák.
@and: foto je úprava z RAWu a lúče na ňom takmer nevidno. ani ja som nechcel, aby priveľmi bili do očí. pekné, že si si všimol. skôr som sa sústredil na ten split toning, ktorý je ale tiež asi neveľmi výrazný
prihlásiť / registrovať