vdaka za odpoved..Ty si si vytvoril manualne masku, v PS-ku sa to robi v podstate rovnako, len s inymi nastrojmi a vacsimi moznostami.. skvela praca...priklad ineho pouzitia - tak vlastne mozes vlozit spravne exponovanu oblohu ku spravne exponovanemu spodku pre vacsi dynamicky rozsah a pre prirodzeny vzhlad a mas paradne foto s neprepalenou oblohou a s detailami v tienoch na spodku...inak predtym to bolo sede asi preto, lebo fotak sa vsetko snazi exponovat na priemer - sedu, preto napr. aj ked fotime sneh, je skor sedy ako biely a treba upravit do +EV..
Pre @milos - samozrejme prezradím, nie je problém.
Fotil som to vonku v podvečer (na stole) pred do oblúka ohnutým bielym papierom (rys A1). Ak si pozrieš moje predošlé, podobné foto v čb. tónine, pri ňom som pozadie neupravoval. Zdalo sa mi však príliš šedé, tak som urobil túto farebnú verziu, u ktorej som pozadie upravil. Úpravu som robil v ZONER-i 15 PRO. Urobil som selekciu pozadia pomocou kúzelnej paličky nastavenej tak, aby vyznačovala tóninu blízko bielej (tolerancia 15, rozmazanie 5). Veľké plochy nebol problém, horšie to bolo s papradím a jeho okolím. Tu som postupne pridával jednotlivé drobné selekcie medzi konárikmi pri zväčšení obrázku (100, resp 200%). Potom som do selekcie pridal (kapátkom) bielu farbu a skontroloval pri zväčšení prechody na hranách. Kde bolo treba, tak som ich upravil razítkom, alebo žehličkou s patričným nastavením týchto nástrojov. Vyzerá to zložite (možno sa dá aj jednoduchšie ??), ale pri troche zručnosti a správnom nastavení editačných nástrojov to ide pomerne rýchlo.
Mne sa tiež viac páči táto verzia záberu, keďže na čisto bielom pozadí viac vynikne hlavný objekt.
Áno, so "svetelným tunelom" (krabica, ohnutý biely papier a svetlá z 3 strán cez pauzák) je to jednoduchšie, ale bol som na chalupe, kde túto vymoženosť nemám. Preto som až potom použil dodatočnú úpravu v PC.
Vďaka za dotaz.
prihlásiť / registrovať